Just give me a sign, Say anytinh, Say anything

Usch. Det finns så sjukt många tråkiga bloggar att läsa.
Varför ska man ens skriva om man inte har något kul att berätta? Eller iaf intressant?

GRATTIS BEBBI TILL KÖKORTET!!!


Jaja. Idag kom jag på vad min allra största rädsla är!!
Det är att växa upp. Fy och helvete. Bli vuxen, skaffa ett heltidsjobb, bilda familj.
Tänk att växa upp och skaffa barn och en seriös pojkvän. Usch! Då måste man dras med dom hela tiden varenda dag. Barn ska man skaffa sig sent för dom små jävlarna kommer man aldrig ifrån!
Nej, men seriöst. För att förtydliga det hela lite så kan man väl säga att jag är rädd för rutiner.
Tänk att gå upp 06.30 VARENDA morgon. Ta samma jävla buss till jobbet, VARJE morgon. Sitta och nicka till på bussen tills du kommer fram till ditt jobb som du jobbar på VARJE dag. Gå på den där jävla bussen och känna igen varenda blekt och utslitet ansikte. Typ "Där sitter bärtil ja. Och där har vi Greta! *Vink vink* Nej men där är ju Johanna som är påväg till sitt jobb, fan, hon har tagit min plats vid fönstret idag!". RUTINER
Och man sliter som ett djur på jobbet för att varenda krona sedan ska gå till mat, el, räkningar, barnens sporter och intressen osv! Finns det någon värre känsla?!
Vad har man att kämpa för? Ingen resa? Ingen bartenderutbildning? Inga fester? Inget kul? =/
Dom enda lediga dagarna är på lördag och söndag och då ska man upp vid 08.00 och köra barn till ridning/innebandyn/whatever. Enda intresset man har/orkar med är att spela bingolotto.

Tänk och sitta där på söndagskvällen och veta att resten av livet kommer se ut såhär?
Eller iaf en jävla massa år framöver.
Jag är livrädd för rutiner...

Min framtid ser ut PRECIS såhär:
1. Jag ska ta studenten den 8:e Maj.
2. Jag ska jobba hela Maj/Juni/Juli och tjäna pengar! Gud vad bra det ska bli. Jag tjänar 
30 000 i månaden efter skatt. Mhmmm, TRE månader blir ju... jaa. Räkna själv liksom?
3. Den 3:e Augusti tar jag tåget upp till grythyttan där jag ska gå min efterlängtade kurs!
4. Kursen slutar den 24;e Augusti, och då tar jag alla mina pengar som jag tjänat ihop och sparat och mitt bartenderdiplom och DRAR från detta pissiga land!!! Vi börjar med europa, sedan blir det Australien, Sidney! ;)

När jag är runt 25 eller 26 år gammal ska jag flytta tillbaka till Sverige! :)

Det här har vart min dröm såååå många år nu. Och det SKA hända.
Count on it <3



Jennifer <3


Nu ska jag iaf in till stan och träffa Marcel och välkomna han hem från australien.
Han är bra.

Kommentarer
Postat av: Jennipher

Det låter som du planerat, och jag får också panik.. men tycker absolut du ska åka till australien, :) min kompis var där i ett år och jobbade som bartender, hon hade sjukt skoj :)

2009-01-15 @ 20:09:40
URL: http://jennipher.bloggspace.se
Postat av: Hanniiz

Låter som du har hela framtiden planderad.. tänk på att det du finner intressant finner andra inte.. :P

finns säkert folk som inte gillar din blogg :P haha sötunge..

2009-01-15 @ 21:49:54
Postat av: Jennifer

Även om ditt liv får rutiner , hoppas jag fan jag kommer vara med i dom rutinerna.



Åh, jag kommer sakna dig, och jag ska åka med massa jävla plan över hela världen och hälsa på dig! För ett liv utan dig? NEJTACK.



Jag saknar dig.

2009-01-16 @ 02:41:51
URL: http://thegirlnamnedjennifer.blog.se
Postat av: Carro

Men shit ska du vara borta i så många år?

Det hade jag ingen aning om :(

Blääh vad tomt det kommer bli i Sverige utan

dig. Men jag är sååå sååå glad för din skull Elin

det är jag verkligen! <3

2009-01-16 @ 15:14:26
Postat av: Bex

du är grym!

jag hade aldrig vågat mig på det:P

2009-01-16 @ 18:03:48
Postat av: Johanna

usch Älin! Nu när ja sitter hemma och läser din blogg kl halv 2 på natten så känner ja min reaktion NU om dina framtidsplaner! Det är självklart att ja tycker att du ska göra allt de här som du vill! Precis som jag har planerat och kommer fullfölja mina! Men flera år utan min egna elin? Vem ska ja ta rökpauser med när ja är på väg till jobbet eller willys? Vem ska jag prata minnen med (vi har ju fruktansvärt många!) ? Och de finns ju ingen annan Elin Jungnell därute som kan ersätta dig! Du har dina bra och sämre sidor precis som alla andra men det finns en anledning till att våran vänskap har hållt i 15 år..för att du är Unik.

Gud nu blir jag tårögd och vad säger man..nostalgisk?

Men du ska alltid veta att vad som än händer och hur långt vi än är ifrån varandra så kommer vi alltid hitta till varann igen!



älskar dig<3

2009-01-19 @ 01:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0